Pages

Saturday, December 25, 2010

Cerita: Zoo Negara~

Assalamualaikum.

Kabare? Waras la yo. Sudah sekian lama daku merindui nya. Lalalala~
Since, 6 years ago maybe, 1st time aku visit tempat itu masa form 2. Rombongan sekolah.

Tempat: Zoo Negara
Masa: 11:00 am-4 pm kut
Tarikh: 25th Dec 10
Member: 6 members
Fee: RM 3 (Dari kampus kami)
Ticket: RM 25 for adult (including Taman Serangga & rama-rama)

Meh baca cerita aku:

Nenek capek deh. Ngeheh~

Sebelum kejadian:
Aku: esok mau pergi zoo,excited oh~ gtau mak abah ya. nak selidik alam semesta ngehehe
Dia: Kok pergi zoo, ada apa tho? nak selidik g pusat sains.
Aku: Ada kawan ko jah. (Kambing). Sama nak tengok arnab, boleh buat sate.(Pusat sains esok-esok lah)
Dia: Kejam yah.

Semasa kejadian:
Di tempat burung unta:
Dup dup dap. Dap dap dup. Dup dap dup. (Berirama pulak dia)

Aku: Diorang berbunyi. Bunyi apa tu?
Dia: Tu bunyi perut dia..
Aku: Ye ke? (Excited)
Dia & Mereka: Haha. Percaya je~
Aku: Hooo. Haha~ (Kena tipu. Bunyi diorang macam tu ke?)

*****
Di Akuarium, Kami berkumpul di satu akuarium ni.
Kami: Wahh besar nya ikan-ikan ni, besar nya, sangat!! (SubhanAllah, excited. Lupa nama dia, banyak sangat ikan)
Ikan: Ye, kami bangga ni~
Kami: Hee~ dia menuju ke arah kita lah. Sini-sini (kanak-kanak excited :D)
Ikan: Ye, saya datang lah ni. Maaf gerakan saya lambat, maklumlah saya besar. (Tapi, takpe, saya tahu kamu comel belaka)
Kami: Slow je dia. Takpe, Chaiyok2! Cepat-cepat! (Sorakan semangat + senyum sampai telinga)
Ikan: Ye, demi kalian, saya berusaha ni. (Mulut dia macam tersenyum)
Kami: Kita tengok siapa yang kena. Yang mana 1 dia berkenan.

Beberapa minit kitorang bagi dia semangat. Tiba-tiba..
Sahabat lagi seorang datang. Tuptup ikan itu menuju ke arah dia, bukan salah seorang dari kami. Ngaa.
(Aku dah senyum sampai ke telinga time tu, tak cukup comel lagi kut) Tettt~

*****
Dia: Wahh, udang galah, udang galah! Besar nya!
Aku: Ha'a besar, isi dia mesti mantap! Wahh sedap!
Dia: Boleh masak itu, boleh masak ini..Sedap!
Aku: Haha~

p/s: Nampak ikan itu ikan ini. Terfikir banyak resepi untuk hidangan ikan-ikan itu. Terliur deh dalam akuarium tu. Masak lemak cili api best woo~ :D

*****

Di tempat monyet:

Mereka: Ala, monyet spesis ni dah pernah tengok. (Jom-jom tengok spesis monyet lain)
Aku: Dah selalu tengok kat uia kan. Heheh
Mereka: Betul tu..

p/s: nyet oh nyet. Jangan kecewa ok. Kamu tetap comel apa. Dah lama tak nampak kamu jenguk aku kat tingkap bilik mahallah kan. (Ayat memujuk. Jangan dia datang betul-betul sudah. Terkejut nanti deh~)

*****
To conclude. Macam tulis karangan. Lama deh tak buat karangan.
Ni je la kut cerita serba sedikit dari lawatan hari ini. Ada banyak cerita, nenek letih pulak nak bebel. Penat kan. Berbaloi~

Sempat jugak tengok show pukul 3 tadi. Setengah jam je. Rindu la pulak dengan kawan-kawan aku kat zoo nun. Zombi si singa laut yang cumel. Baru 3 tahun umur dia. Bad pulak sudah semakin dewasa. Rindu kat Zombi, Bad & yang lain-lain. Semoga kita ketemu lagi ya!

*****
My note: Happy deh! TQ korang. ishh tak ada rabbit pulak tadi. Kalau ada, aku dah bayang-bayang sate arnab. (nak kasi adik aku, ayun terasa sengsara. Kejam tak? Ya! Gurau je, harap dia tak baca entry ini.) 
Next, aku cadang nak pergi Akuaria pulak. ;)


p/s: Gambar-gambar mereka di zoo nun, ada. Penat lah nak upload. Sila lah ke zoo untuk lihat sendiri. Hehe.

Sekian, mahu berehat sebentar. Harap malam ini bermimpikan mereka di zoo nun (geli gemalai tak sudah-sudah)~

~Contengan khas untuk anda. May Allah bless~

8 contengan:

syira aka sepatu hijau said...

salam

takut masuk zoooooooooo

mesti pandang bawah kalau masuk

sbb takut jumpa atok nek :)

fa-in said...

syira:
wassalam..
yep. tundukkan pndgn bgus.
erk,nape tkut..atok nek xde.

buzzy said...

tak ajak..hehe.dekat jer dgn rumah

fa-in said...

buzzy:
erk..pergi sndri suda.pegi hr2 pn bleh.ohoh

buzzy said...

gurau2 je k..dont take it as serius :)

fa-in said...

ad bunyik mcm serius ke,tak kut.
ye tau.. ok :D

FasiHaH SupiaN said...

haha sweet ja pengalaman fa-in! :)

fa-in said...

fasihaha: hehee~ :)

Designed by fa-in © cahayafarihin.blogspot.com